На засіданні Профкому працівників КПІ ім. Ігоря Сікорського 08.09.2020

08 вересня відбулося засідання профкому працівників КПІ ім. Ігоря Сікорського на засіданні було розглянуто наступне:

1. Особливості організації освітнього процесу в університеті в умовах

карантину.

2. Питання фінансування університету на 2020/2021 рр.

3. Оздоровчі заходи для членів профспілки в період карантину.

4. Різне.

По першому питанню поінформував Безуглий М.О. – привітав усіх з початком нового навчального року і розповів про особливості роботи в новому навчальному.

Виступив Ю.І. Якименко і наголосив , що було видано ряд наказів  щодо організації навального процесу в умовах карантину, Також ще буде ряд документів після наказів про зарахування  на перший курс бакалаврату, магістратури, аспірантури. Студенти з 2 по 6 курс продовжують навчатися в дистанційному режимі, а перші курси будуть навчатися в змішаному режимі- поєднання дистанційного та очного режимів: частина занять буде проводитися дистанційно, а лабораторні, практичні заняття  – в лабораторіях. Головна небезпека не лабораторія, де можна організувати процес навчання та дотримуватися протиепідемічних правил, а загроза – це гуртожитки. Тому змішаний режим організовано таким чином, що буде чергування в часі – дистанційний і очний. Наприклад  буде приїздити група перешокурсників в  понеділок,  навчання проходять з вівторка по четвер  –  8 предметів  (це 9 пар), отримують студентські квитки, платіжні картки, ордери на поселення в гуртожитки на свої постійні місця, але після цього вони звільняють ці  місця  і продовжать навчання дистанційно – потім приїздить інша група. Першокурсники ознайомлюються з університетом, викладачами і тому подібне.

Далі Юрій Іванович відповів на  запитання відносно освітнього процесу, які виникли у викладачів університету при організації навального процесу в умовах карантину

  • Чи можна вимагати від викладача роботу, якої немає в педагогічному навантаженні і яка не запланована в індивідуальному плані викладача?

 Індивідуальний  навчальний план (ІПР), при не нормованому робочому дні викладача, є це дійсно тим  документом ( який є ще й фінансовим), що фіксує роботу викладача. ІНП повинен відображати ті завдання, які викладач виконує. Коли за Наказом університету було здійснено перехід на дистанційний режим навчання, в зв’язку з карантином, і були  прописані функції, то відповідно повинні були внесені зміни до Індивідуального  навчальну плану, і виконання повинно відповідати цьому плану. Дистанційний режим роботи бюджетних державних організацій – це дуже відповідально. Тому кожен керівник, підписуючи табель, відповідає за роботу кожного працівника. Щодо роботи викладачів, то дистанційний режим це не дистанційна форма навчання. Мова про повноцінний навчальний освітній процес за розкладом занять, виконання всіх форм занять, виконання всіх форм контролю (атестація, екзамени, заліки і захисти і т.і.) і викладач в першу чергу має використовувати, працюючи в дистанційному режимі,  лекції, семінарські заняття,  тести, і спілкування зі студентами. Було проведено опитування серед 1200 студентів щодо якості викладання дистанційних занять викладачами. І надалі будуть проводиться такі опитування, щоб покращувати якість дистанційного викладання, а не просто викладати конспекти лекцій чи освітні матеріали в MOODLE. Дистанційний навчальний освітній процес має бути повноцінним: студент має навчитися, а викладач повинен повністю виконати своє навантаження, прийняти всі контрольні завдання і т.і. Викладач повинен бути готовим до змін і викликів часу. З 1 вересня 2020 року Університет повністю переходить на електронний документообіг. Е-форма сьогодні –це необхідність. В освітньому процесі викладач може використовувати аудіо- та відео до занять. Є три джерела:  медіа платформа (медіа-лабораторія), відеотехнічні засоби для навчання (дуже обмежені ресурси, але вони нікому не відмовили, хто звертався), і третє, – КБ інформаційних систем також надають допомогу, консультують.  ІПО  і зараз набирає на безкоштовні курси (підготовка  в MOODLE) за рахунок університету. Викладач повинен особисто в електронному кабінеті відмічати все що він провів та організувати доступ зав кафедри до кабінету. А зав кафедри  відповідає за проведення навчання. Форма не має бути імітацією, студент сьогодні освічений і комп’ютерно грамотний. Зараз це система освітнього процесу і тому треба працювати в ній повноцінно.

  • Чи необхідно створювати дистанційні курси для дисциплін спеціальності, набір за якою КПІ припинив і зараз лише довчаються декілька студентів?

Тут має  бути компроміс: з одного боку ті студенти, що закінчують курс, мають його прослухати і він має бути, а з іншого боку, вимагати ставити курс на стабільній основі, довготривалий час – не варто, це все робиться для справи, і тому тут має бути довіра факультетам і кафедрам.

 

  • Навіщо розробляти дистанційні курси для магістрів-науковців, яких на кафедрах здебільшого по одній особі.

Ніхто не вимагає. У нас вибіркові курси. По індивідуальним планам можна брати готові предмети, особливо  англомовні, із західних джерел і використовувати.

 

  • В кампус не заведено дисципліни 2020/2021 н.р., платформа Сікорський  не працює, регламент дистанційного навчання КПІ  виконати не можливо. І не відомо коли стане можливе. Викладачі користуються іншими програмами та технологіями.  Пропоную скасувати вимоги до кампусу та платформи оскільки адміністрація вчасно не підготувала їх.

Дійсно, в Е-кампус не заведено дисципліни 2020/2021 н.р., так як накази про робочі навчальні плани подали із запізненням та з помилками, а це уповільнило роботу. На цьому тижні вдалося, з великими труднощами, закінчили завантаження. Все буде завантажено, але зміщене в термінах за часом.  На платформі Sikorsky Challenge  курси вже обновились, а в Е-кампусі (навантаження викладачів і т.і.) до кінця тижня все буде довантажено. З 15 вересня Е-кампус працюватиме повноцінно.

 

  • Цікаво – скільки повноцінних дистанційних курсів з відео уроками створило керівництво університету, факультетів? Зайдіть на платформу Сікорський і побачите – жодного. Не можете показати приклад – не вимагайте від інших.

Коли ви вважаєте, що керівництву університету, нічого робити, окрім створення дистанційних курсів, то ми можемо створювати курси, і я готовий обмінятися місцями з будь-ким, зауважив Ю.І. Якименко. Ми провели  конференції світового рівня в дистанційному режимі де приймало участь 28 країн – 120 учасників, 2 пленарні  засідання, тощо. Керівництво університету  отримує свою з/п відповідно своїм посадовим обов’язкам, до яких не входять читання лекцій, хоч в той же час, всі вони можуть показати уміння. Це трохи провокаційне питання. Ми б хотіли, щоб приклади були у  викладачів у створення курсів, які мають час і бажання, це їх основна робота. Жодна посадова особа (ректор, проректор, декани) не працює за сумісництвом  на  викладацькій посаді.

 

По другому  питанню поінформував Безуглий М.О. щодо поетапного підвищення заробітної плати працівникам з 01.09.20, 01.01.21 і 01.06.22. відповідно до прийнятих нормативних документів уряду. І на даний час поки не пройде дане підвищення, то оздоровчі виплати для учбово-допоміжного персоналу призупиненні.

По третьому питанню виступив Шейко О.І доповів про організацію відвідування басейну ЦФВіС КПІ ім. Ігоря Сікорського під час карантину.Для відвідування басейну працівниками-членами профспілки університету голови профбюро підрозділів повинні заповнити список членів колективу фізичної культури свого підрозділу відповідно форми, зразок якої розміщений на сайті профкому. Список подається в басейн один раз на квартал ( на сьогодні це 4 квартал ) до 30 числа ( на сьогодні це буде 30.09). Кількість відвідувань на квартал складає 12. При відвідуванні басейну працівники пред’являють посвідчення працівника КПІ ім. Ігоря Сікорського, яке є одночасно і перепусткою.Про час відвідування та роботу інших секцій доповів директор Спорткомплексу КПІ ім. Ігоря Сікорського, Гаврушкевич А.Ю.,  Також звернувся з проханням, по можливості, відвідувати басейн на протязі робочого дня коли він басейн майже вільний. Крім того, ним було оголошено про те, що з 14.09 почне працювати басейн для дітей.

В різному виступив Манзюк С.А. – директор департаменту майнових і соціальних питань щодо результатів оздоровчого сезону.  Манзюк С.А. поінформував, що бронювати та купувати путівки цього року можна було онлайн на сайті https://relax.kpi.ua/, ми швидко зреагували на карантинні вимоги, створивши всі умови для комфортного оформлення путівок та для уникнення випадків інфікування COVID-19. Підготовка до оздоровчого сезону в цьому розпочалась з запізненням у зв’язку з карантином 25 травня. Всі договори та дозволи оформлювались в екстреному режимі, але бази відкрились і заїзди почались по плану з 29.06.2020 року, але перша зміна в ОК «Маяк була без харчування, у весь останній час бази були забезпечені триразовим збалансованим харчуванням. В ОК «Маяк» було частково проведено косметичний ремонт кімнат, відбулась заміна, труб, кранів, розеток. Встановлені нові намети від сонця на березі ОК «Маяк», в СОТ «Політехнік» відремонтували дах в адміністративному корпусі та  альтанках, але більшості нововведень завадив карантинний режим та малі строки підготовки до Оздоровчого сезону. Загалом Оздоровчий сезон пройшов вдало, перевищив прогнозовані результати на 50%. Середня заповненість ОК «Маяк» склала 69 %Кількість путівок по здешевленню в ОК «Маяк»  отримали 126 співробітників, разом з ними оздоровились 65 дітей та онуків. Також було реалізовано  437 студентських путівок.

В СОТ Сосновий всього відвідали  138 співробітників та студентів  (в тому числі 34 путівки).

СОТ Політехнік всього 430  співробітників і студентів (в тому числі 14 путівок).

Завдяки дотриманню всіх карантинних вимог, на базах відпочинку не було зареєстровано випадків COVID-19 так як постійно проводився температурний скрінінг, оброблення поверхонь та забезпечення антисептичними засобами за рекомендаціями МОЗ, дотримання соціальної дистанції.

В різному повідомив Безуглий М.О. щодо оформлення грошової допомоги від Профкому, а саме наразі працівники – члени профспілки є можливість отримувати грошову допомогу на картковий рахунок. Форма Заяви щодо надання грошової допомоги.